Aktualnie można zauważyć coraz więcej osób, które niejako podążając za modą, ale również ze względu na swoją własną wygodę używają smyczy reklamowych do zwykłych pasków, bądź smyczy biżuteryjnych. Smycze takie występują, jako gadżety reklamowe z nadrukiem. Firma, która udostępni je klientom na polskim i zagranicznym rynku będzie mogła liczyć na właściwą promocję swojego przedsiębiorstwa.
Smycze reklamowe upina się poprzez zaczep do pasków, toreb oraz do szlufek spodni. Zwykłe smycze wykonane są przeważnie z mocnego materiału, który posiada dużą wytrzymałość na tarcia i ciągnięcia. Do smyczy biżuteryjnych używa się ładniejszych wizualnie materiałów, a na ich końcach w miejscu zaczepu umieszcza się piękny gadżet ozdobny. Wygląd smyczy ma duże znaczenia, jednak dla firmy umieszczającej na nim logo równie ważny jest odpowiedni nadruk.
Najpierw dobiera się kolor smyczy, następnie barwy logo. Jeśli firma posiada własne kolory korporacyjne, to wskazane jest umieszczenie ich również na materiale. Sama smycz też może składać się z kilku kolorów, jednakże wiąże się to z dodatkowymi kosztami poniesionymi na gadżety reklamowe z nadrukiem. W celu zminimalizowania kosztów, na samym początku warto przemyśleć, jak powinna wyglądać smycz i ile firma jest skłonna wydać na jej produkcje.
Firma może też uniknąć szeregu kosztów i złagodzić koszty już poniesione kupując gotowe smycze i jedynie zlecając profesjonalistom nadruk swojego logo. Dla właściwej promocji firma musi zakupić produkt - smycz, który zaciekawi klienta i będzie przydatny. Dlatego w zestawie ze smyczą są zaczepy umożliwiające swobodne wybranie miejsca, gdzie smycz będzie się znajdować.