Kolorowe długopisy to jedne z najpopularniejszych gadżetów reklamowych z nadrukiem. Cieszą się niesłabnącym uznaniem wśród klientów w różnym wieku, o różnym statusie materialnym. Przede wszystkim, długopisy reklamowe lubią dzieci, dla których ważniejsze niż jakość wkładu i trwałość długopisu, jest to, czy są kolorowe i czy mają fantazyjne kształty klipsów.
Plastikowe długopisy to najlepszy gadżet reklamowy z nadrukiem dla początkujących użytkowników przyborów do pisania. Dzieci zazwyczaj mocno dociskają długopisy, jeśli więc popsują długopis plastikowy, większej szkody nie będzie, gdyż takie długopisy są bardzo tanie. Poza tym bez problemu spory ich zapas możemy zebrać podczas akcji promocyjnych, na których rozdawane są gadżety reklamowe z nadrukiem.
Jak już zostało wspomniane, długopis plastikowy to gadżet niesłychanie tani. Z tego też powodu rozmaite firmy często decydują się go wykorzystać przy okazji prowadzonych działań promocyjnych. Długopisy rozdają też chętnie przedstawiciele handlowi, szczególnie ci z branży farmaceutycznej, którzy liczą na to, że reklama nadrukowana na taki gadżet reklamowy sprawi, że lekarze chętniej będą dany lek przepisywać swoim pacjentom.
Ustaliliśmy już, że długopisy jako gadżety reklamowe z nadrukiem, przydają się zwłaszcza dzieciom, choć korzystają z nich także przedstawiciele różnych zawodów - lekarze, prawnicy, dziennikarze. Małe jest jednak prawdopodobieństwo tego, że użytkownicy tych popularnych gadżetów reklamowych z nadrukiem wiedzą, w jaki sposób nadruki są na przedmioty nanoszone.
Wiedza ta oczywiście nie jest potrzebna do tego, by prawidłowo korzystać z długopisu, ale czyż nie jest ciekawe poznanie tajników ich produkcji? W przypadku długopisów, metoda nanoszenia nadruków zależy od tego, czy mamy do czynienia z długopisem plastikowym czy metalowym.
Jest to ważne rozróżnienie, gdyż ma ono wpływ na to, jaka metoda zostanie zastosowana. Długopisy plastikowe jako gadżety reklamowe z nadrukiem, logo firmy mają nanoszone metodą tampodruku.
Czym jest tampodruk? Tampodruk to jedna z powszechnie stosowanych metod nadruku, której działanie opiera się na wykorzystaniu farby drukarskiej o dużym stopniu trwałości. Farba taka jest nakładana za pomocą miękkiego tamponu. Cały proces przypomina przybijanie stempli. Nie ma przy tym znaczenia to, czy powierzchnia jest gładka, czy też ma jakieś rowki i wybrzuszenia. Specjaliści potrafią bowiem dopasować rodzaj tamponu do zadrukowywanej powierzchni.
Dzięki temu możemy nadrukowywać napisy na przedmioty wykonane właśnie z plastiku (jak długopisy), gumy, metalu, szkła, a nawet drewna. Co więcej, takie nadruki mogą mieć rozmaite kolory. Wystarczy tylko dobrać odpowiedni kolor farby. Przy dobieraniu kolorystyki nadruków, warto mieć na uwadze to, jaki kolor będzie miało tło gadżetu. Jeśli nieodpowiednio dobierzemy farbę, napis może nie być czytelny, zlewać się z tłem. Ważny jest także krój czcionki. Za bardzo pochylony i fantazyjny, może nie przypaść do gustu na przykład osobom starszym, które mają kłopoty ze wzrokiem.
Ze stosowaniem tampodruku spotkamy się też przy umieszczaniu napisów na inne gadżety reklamowe z nadrukiem. Zarówno kubki, zapalniczki, jak i wiele innych, podobnych przedmiotów, wykorzystują tę metodę jako jedną z najbardziej podstawowych. Tampodruku raczej nie stosuje się w przypadku nadruków nakładanych na tkaniny - tu dominują inne, bardziej skuteczne metody, których zasady działania są równie ciekawe.